Retourneren
Zichttermijn
Bij kopen op afstand in een webshop heb je als consument standaard recht op een zichttermijn van 14 dagen. Deze termijn gaat in nadat je je bestelling ontvangen hebt. In de praktijk houdt dit voor jou als consument in dat je een product binnen 14 kalenderdagen mag retourneren.
(zie onderstaand voorwaarden en procedure)
Retourvoorwaarden
Onaangebroken zakken kunnen binnen 14 kalenderdagen na ontvangst geretourneerd worden. Retourgoederen dienen in de onbeschadigde, originele verpakking geretourneerd worden zonder gebruikssporen.
Indien een deel van de bestelling wordt geretourneerd en het restant van aangekochte producten daarmee in een andere volumestaffel komen en/of de restantorder onder de franco grens komt, zal restitutie plaats vinden conform de volumestaffel en franco voorwaarden van het resterende deel van de order.
Retourneren
U kunt de product(en) in onbeschadigde originele verpakking retourneren. Voor de retourzending dient er een retourlabel van DHL aangevraagd te worden bij onze klantenservice.
Deze dient vervolgens uitgeprint te worden en op de bovenzijde van het pakket te worden bevestigd
(d.w.z. de zichttermijn van 14 dagen niet is overschreden).
Het pakket kan bij een DHL locatie worden ingeleverd en zowel u als wij ontvangen een track&trace code, zodat de zending gevolgd kan worden. Transportschade alsmede verlies van de retourzending zijn voor eigen rekening en risico.
De verzendkosten voor het retourneren van uw pakket worden automatisch van de terugbetaling afgetrokken. Voor België en Nederland bedragen de retourkosten € 6,95.
Het aankoopbedrag zal zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de retour gezonden goederen aan u terug worden overgemaakt. Hierbij wordt rekening gehouden met eventuele volumekortingen én de franco grens van de resterende order.
Voor een snelle afhandeling van de retourzending dient u het retourformulier ,welke met de goederen is meegezonden, toe te voegen.
Verkeerde levering
Indien er bij de levering door ons een fout is gemaakt, (bijvoorbeeld een onvolledige of onjuiste levering) dan raden we je aan direct (maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst) contact op te nemen met onze klantenservice en te vragen om een retourlabel van DHL. Deze kunnen wij je vervolgens per e-mail toezenden. Zonder label wordt je pakket niet door de DHL Pakketshop als retourzending geaccepteerd. Je kunt je pakket met het label inleveren bij een DHL Pakketpunt naar keuze. De kosten van deze retourzending zijn uiteraard voor ons.
Phytotreat BV
Ballemanseweg 2a
4855 AP Galder
T +31 (0) 76 – 5650051
BTWnr. NL820950725B01
KvK 20155902